Dyka eller flyta?

Jamen eller hur att orken höll i sig?! Suck...
Har varit helt utan motivation de senaste dagarna. Ge mig socker och låt mig sova typ...
Har varit hemma med Ry som fått influensa, både igår och idag, så jag har fått chans att vila lite iaf.

Så, hur hindrar jag mig själv från att göra djupdykningar i mina egna funderingar och tappa fokus hela tiden?
Ska jag sluta drömma och bara flyta ovanpå? Ta en paus från det där. Lägga fokus utåt. På omvärlden. Tror jag skulle behöva det. Unna mig att vara lite ytlig.
Jag vill kunna stänga av det jobbiga ett tag - om det går. Orkar inte med det längre. Jag kommer ändå ingen vart. Det går inte att drömma/fundera sig lycklig.

Får se vart jag hamnar med det här. Men jag bör nog sluta lägga energi på funderingar som ändå inte leder någon vart. Och lägga mer kraft på det som får mig att må bra. Det låter rätt självklart - egentligen.

Så om jag tar tag i mitt liv och lever det, så kanske jag förr eller senare hittar det där som fattats mig. Som gör mig hel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0