Semlebullar och mentala kappor

Kvällen igår var väldigt trevlig. Mycket skratt blev det!
Idag är jag fattig och lite seg. Men that's life.

Solen lyser på oss i dag iaf och det gör mycket. Fabbe och jag har varit och handlat mandelmassa på Ica. Och så har vi bakat semlebullar.
Ry har varit på kalas hos en klasskamrat.


Ikväll antar jag att det blir melodifestivalsgloende. Jag klarar mig helt klart utan, men barnen är intresserande och något ska vi ju titta på. Jag är dessutom lite nyfiken på Dolph Lundgren som programledare i svensk tv. Jag har noll koll på den nissen.

Jag känner mig fundersam idag. Jag har varit väldigt trött den här veckan igen. (Där av den beklagliga bloggtorkan.) Men så fort jag får tillbaks lite ork så kommer även viljan.
Och jag vill göra så mycket. Nu handlar det inte längre bara om att hålla mig själv på fötter. Jo, ibland gör det ju det men inte lika ofta som förr. Vänskap och kontakten med andra människor har blivit väldigt viktig nu när jag har energi till det.
För det ger så mycket att själv ge! Att finnas där för andra. Kanske inte bara för de jag känner utan även för människor i allmänhet. Jag känner att jag räcker till utanför mig själv nu, och jag vill sprida det. Göra avtryck. Göra skillnad.

Den där svenssonkappan många har på sig, drar tätt omkring sig, som säger "sköt dig själv och skit i andra". Den vill jag inte använda mer. Och när jag känner mig mogen för det vill jag städa den ur min garderob för gott!

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Punklantis

Åh,håller fullkomligt med dig.

Ibland när jobbet letar sig innanför huden och egen space inte går att finna någonstans, då brukar jag tänka på hur välgörande det är att ge. Oavsett om det handlar om att le mot någon man möter,eller att prata bort timmar med en vän. För det får man energi av.



Semlebullarna såg oerhört smarriga ut! vilken fin dag ni har haft!



Kram fina du!

2010-02-06 @ 22:30:47
URL: http://punklantis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0