Ny deal

Har varit hemma med Ry i två dagar nu. Hon är förkyld och har elak hosta. Imorgon ska Ryno vara hemma istället. Då ska jag till jobbet och göra ris a la malta till ungarnas jullunch och försöka få ordning på saker igen efter vikarien. Inte så att vikarierna gör ett dåligt jobb. Absolut inte. Allting har bara en tendens att inte ligga där det brukar när jag kommer tillbaks efter VAB eller sjukdom...

Så. Två arbetsdagar kvar till helg, och jag har lyckats hålla mig ifrån sötsaker i tre dagar! Har gjort en ny deal med mig själv. (Tack Anisa för inspirationen!) Bara onyttigheter fre-sön. De andra fyra dagarna är det NoNo. Och helst inget hysteriskt frossande på helgen heller.
Ja, jag inser ju att det kommer att falera under julledigheten men det är ok. Bara att plocka upp det igen när vardagen är tillbaks.

Imorgon är det julavslutning med Fabbes simskola, och jag hoppas att jag orkar ta mig till gymmet sen på kvällen.

Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0