En spännande morgon...

Nattliga Rymlingar



[Effie & Murre]

Misstänkt Medbrottsling



[Nellie]

Det hela började med att Fabbe kom in till oss ca 05:30 i morse. Som vanligt hade han inte med sig sin kudde, och som vanligt fick jag gå och hämta den.
När jag gick förbi baren hörde jag något som brötade. Tänkte att det var väl något som legat snett och trillat ner pga golvvibrationerna när jag gick förbi. Jag gick in och hämtade kudden. När jag kom ut i vardagsrummet brötade det till igen. Nu blev jag lite misstänksam.
Jag tittade bort mot rått-tjejernas bur och Såg Murre springa på golvet nedanför buren. Såg även att en skjutlucka var öppen. Jag gick fram för att ta upp Murre men hon smet undan.
Väckte Ryno, och han tog sig an att hitta rymlingen i baren. Jag hämtade ost och lyckades locka fram Murre. Då såg jag även att Nellie fortfarande var kvar inne i buren. Slutsats = Effie var vår "barröjjare".
Nellie fick sig också en liten ostbit och jag stängde flyktvägen (som senare najades fast med ståltråd).
Effie var inte lika lättfångad. Hon höll till en lång stund under soffan och sedan lyckades hon smita in i barnens rum in under Ryonas säng. Fick slutligen tag på henne när hon klättrade upp på Lucy's (Ry's hamster) bur.
Naturligtvis lyckades vi väcka Ry av bara farten. =/

Nu vet jag att Nellie har varit på den där burluckan förut. Varför vi inte gjort något åt saken tidigare vet jag däremot inte... (Ibland använder man inte hjärnan.) Jag misstänker iaf att det är hon som varit där och öppnat lite, och sedan har de andra tagit chansen och smitit ut.

Hela äventyret slutade med att alla människor i familjen somnade om och sov till 09:30.
Slutet gott, allting gott!

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0