Om mobbing

Nu sitter jag här med tårar i ögonen.
Tack starka mamma Jessica för att du hjälper din dotter!
När jag var liten var det ingen som såg. Jag skämdes för att berätta hemma att de retade mg och inte var schysta. Ingen fröken ringde hem till mina föräldrar och berättade något.
Så jävla mycket jag svalt i hela mitt liv. Dryga kommentarer. blickarna. Att bli ignorerad. Hela vårterminen i 7:an åt jag lunch ensam. Som tur var hittade jag tillbax till en gamal mellanstadiekompis under sommaren. Sen var det vi, och jag var iaf existensberättigad.

Som tur är är mina barn populära. De är omtyckta och har vänner. Trots att sonen har haft problem med två killar här hemma på gården, så är han omtyckt och har kompisar på dagis.
Och killarna på gården har vi fått kämpa med och förhoppningsvis sått några frön till förstånd av hur man uppför sig. Och vår son vet att han är bra.
Jag vet hur det känns att vara lejon/vargmamma. Ingen får skada mina barn! Det var mycket oro för Ry när hon började skolan. Helt obefogad tydligen, och ingen är lyckligare än jag.
Men jag kommer aldrig sluta hålla ögon och öron öppna. Minst lika viktigt är ju att de beter sig ok mot andra...

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: liten på jorden, men STOR i orden

Åh,tack fina Cissi!

Ja,då var vi två som inte hördes & syntes. Det var för oss. Man blir extra mycket vargmamma när man vet hur viktigt det är att bli hörd.



Ikväll har vi övat här hemma med ta ingen skit-rop. För att hon ska lära sig att det är okej att skrika och säga ifrån. Att vägra ta skit.



Kramar i massor,gumman!

2009-10-22 @ 20:41:17
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0