Kärt snabbåterseende av vän och sedan tjejdag i kakaobönans tecken

Jag och Ry mötte upp Malin vid tåget i förmiddags, sedan väntade vi på Karro med pojkvän på Drottningtorget. Det blev ingen lång träff med Karro för de hade massor inplanerat, men en liten stund hann vi prata och hon hade köpt en toppen förlovningspresent till mig och Ryno. Tack Karro!


Presenten innehåller chokladkaffe och chokladskorpor, apelsinté och ett té som heter Stormvarning och dessutom ett gäng chokladhjärtan. Mmmmm...
Vi hade sällskap bort till Stadsmuséet där Göteborgs Choklad & Delikatesskalas hölls, och dit in fortsatte Ryona, Malin och jag på egen hand.
Det var choklad högt och lågt. Inga chokladklänningar dock, som jag hört att de hade i Sthlm.
Ry tyckte nog att det var lite mycket folk och att man blev törstig av allt chokladsmakande, men jag tyckte att det kändes lyxigt att gå runt där och kika och smaka.


Såhär fina påsar kom delikatesserna hem i. ↑


Och det här är vad jag köpte. ↑ Två askar tryfflar. En med romsmak och en tiramisu. Tre 3-pak med chokladdryck på pinne. Två karamell och en cappuccino. Och en liten påse med tolv blandade praliner. Här ska njutas!

♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: liten på jorden, men STOR i orden

Åh,det ser underbart gott ut!

Låter som om ni hade en fin dag,kul!



Kram

2009-10-24 @ 19:39:07
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0