Bad Sugar...

Ny vecka och nya tag.
Jag vill inte direkt påstå att det blev någon batteriladdning i helgen. Städning och 5års-kalasande och inomhusvistelse två dagar i sträck. Min hjärna längtar efter frisk luft.
Sen har jag inte mått bra heller. Bakslag. Gröt i huvudet och stressvärk i kroppen. =(

Jag är nästan säker på att det har att göra men min höga sockerkonsumtion förra veckan.
Tanken på en chokladkaka är så lyxig. Att jag unnar mig något. Varvar ner. Njuter. Men vad händer? Jo, jag blir trött, seg och känner mig svullen! Att jag inte lär mig!? Någon enstaka gång. Visst. Men det blir frosseri varje gång! Fast jag inte ens är sugen... Och sen blir det sockerkoma och all energi försvinner.
Nä, jag får hitta på andra sätt att belöna mig själv på. Lyx som får mig att må bra.

Idag mår jag bra igen. Jobbar till 19 ikväll, men det är ok. Bort med all obefogad oro nu! Jag ska ut och njuta av det friska höstvädret...

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: ryno

Det blir det bara säga till så tejpar jag ihop händerna

2009-10-05 @ 09:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0