Om utelunch med sonen och ett möte på en spårvagn

Det finns mer energi här hos mig idag!
Fabian och jag var på Toy's R us och köpte leksak för pengarna han fick i födelsedagspresent. Det blev ett paket med 10 olika Ben 10-gubbar. Sonen var nöjd!
Sen åt vi utelunch. Kycklingwrap för mig och korv med bröd för Fabbe.


Strax ska jag baka de omtjatade hallon jordgubbsgrottorna, och sen ska jag göra bröd av degen jag satte på kalljäsning i förmiddags. Det blir nybakt bröd och kycklingsoppa till middag idag.

Idag känns det som om livet är på rätt sida igen.
Jag gläds av kontakt med andra människor. Fabbe och jag pratade med en bosnisk farbror på spårvagnen förut när vi åkte hem. Han bjöd Fabbe på kexchoklad och berättade hur bra han tyckte att det var i Sverige, där man hade mat för dagen och en varm lägenhet. Att han för längesedan varit rektor på en skola i sitt hemland, men fått fly med bara två påsar. Det är skillnad på nu och då, sa han, men man måste leva! Han berättade även att han hade två döttrar och fyra barnbarn. En dotter här i Sverige och en i Sydafrika. Ett av barnbarnen i Sverige brukade ringa och prata med honom ganska ofta.
Han frågade oss lite också, men mest ville han berätta tror jag.
Vet inte om jag kommer att känna igen honom om jag ser honom igen, men jag hoppas det. Han utstrålade sådan glädje och värme. =)

Men nu dags för kakbak.

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: zerri

Vad skönt att du känner att saker står rätt till. Rätt roligt att farbrorn från Bosnien berättade om allt det, kommer själv därifrån. Vi fick fly med en väska var. Minns inte mycket, tack och lov..

2009-11-15 @ 16:51:15
URL: http://zerri.blogg.se/
Postat av: irene

om man byter ut hallon ´mot dumle så är dom också jätte god...kan äta hur många som helst då...duktig du är med allt bakande,,,kram

2009-11-15 @ 18:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0