Nedräkningen har börjat

Lång dag idag, men jag fick sovmorgon iaf.
Har varit på gemensamt terminsavslutnings-apt. Chefen bjöd på middag på Trädgårdsföreningen. Jag åt varmrökt lax. Jättegott!
Sedan har jag fått averkat några viktiga saker på jobbet, vilket betyder ytterligare ett bekymmer mindre. 11 dagar kvar till semester nu. Wohoo!

Jag är redigt trött nu, men det är en annorlunda känsla. Det är så underbart att slippa all obefogad ångest. Det är såhär det SKA vara. Jag kan fortfarande bli arg, tro mig. Fabbe testar järnet just nu... Men ilskan sätter sig inte i kroppen. Jag ryter till om inget annat funkar (tålamodet är också längre!), men sedan rinner ilskan av lika fort igen. Att bli irriterad betyder inte längre att en halv dag är förstörd. Hallelulja, typ!

Lugnet lägger sig här hemma. Ryno kom precis hem från en fisketur, Ry sover över hos granntjejen och Fabbe (Herr Prickigkorv) är stoppad i säng. Alla koppor är torra nu, men Ryno ska ha honom hemma imorgon också. Sen blir det dagissprall på onsdag.


[En släktning till vår son?]


♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0