Läkarbesök och snäll granne

Har äntligen varit hos doktorn! Behövdes ingen remiss. Nu har jag fått medicin utskriven. Och blivit tagen på allvar. Det känns otroligt bra!
Jag vet att det finns delade meningar om antidepressiv medicin. Var själv inte helt förtjust över effekterna när jag åt dem som yngre. Tyckte att jag "tappade min personlighet". Men som jag minns det nu så blev jag lugnare, mer avslappnad och inte lika lättirriterad, vilket är precis vad jag känner att jag behöver för tillfället. Så nu håller jag tummarna för att inkörningsperioden inte blir för tuff. (Man kan må lite sämre de första veckorna innan medicinen börjar verka ordentligt.)
Kanske kan få börja må hyfsat lagom till semestern. =)
Ska även boka tid hos kurator, som komplettering till medicinen.



Det bästa är att min gulliga granne A har ätit de här tabletterna och nyligen slutat med dem. Hon hade en del av dem kvar som jag får köpa billigt då hon har högkostnadsskydd. Känns bra att ha i reserv eftersom jag bara fick 28st utskrivna nu (av någon anledning?) och jag inte vet hur lätt det blir att få en ny läkartid sen.
För övrigt var tabletterna svindyra! Men jag får väl också högkostnadskydd sen. Smällar man får ta.

En annan mindre rolig (men väldigt ändå väldigt komisk) sak är att Ryno måste skaffa ny mobil. Den han hade råkade plumsa i toaletten! Han försökte torka den i skotorken men den luktade inge gott... Inte ville den fungera igen heller. Vad kan man göra annat än att gapflabba, trots hålet i plånboken. *fniss*

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0