Bränd vante!

Jag är galen!
Klockan är kvart över tio på kvällen och jag kokar äpplemos. Men jag vill, så då gör jag det.
 
Nu är kl tio i elva och jag är färdig. Det blev bra men inte så mycket. Önskar jag hade en sån där hederlig gammal hushållsassistent med paser-funkton. Min mormor hade en sån. Undrar om hon har kvar den? Låna! Får ringa henne nån dag. Mormor ska föresten bli sambo igen på äldre dar. (Jag har f ö en stål-mormor som går och tränar m.m. fast hon är över sjuttio!) Vi ska få de gamla modellskeppen som min gammelmorfar Evald byggde. Jag älskade dom när jag var liten.
 
Annars är jag ap-trött nu, men har haft en bra dag. Hände ett litet missöde förut dock. Hade satt på en platta på spisen för att den skulle bli varm medans jag förberedde såsen som skulle kokas upp (brukar köra vätskan, buljongtärning, mjöl m.m. i mixern innan jag kokar upp). Kom plötsligt på att jag behövde vända på laxbitarna som var i ugnen. Så jag tar ut formen och ställer den på spisen. Tar av mig grytvanten och lägger den brevid och börjar vända på fiskbitarna med min tång. Plötsligt luktar det bränt. Naturligtvis har jag lagt grytvanten på den varma plattan! Den blev lite svart...
Så om någon vill köpa en pressent till mig av någon anledning så önskar jag mig nya grytvantar *fniss*
 
Men nu tror jag visst det blir sängen för mig.

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0