En dag i taget

Sitter här, fast jag är trött och borde gå och lägga mig. Blir nog ingen mer tv ikväll, utan sängen nästa.

Ryno var här ikväll. Vi såg "Pirates of the Caribbean" med ungarna. Fabbe somnade på slutet. Det var trevligt i alla fall. Kändes ok. Överhuvudtaget har den här dagen inte varit lika jobbig som den igår.

Mådde jätte dåligt igår på kvällen. Ringde honom och grät. Var trött och skitstressad. Men vi pratade lite och sen gick jag för att se på tv med barnen. Helt pötsligt släppte det igen. Antar att det var en stor gråtklump som behövde lossna. Det var första gången jag grät ordentligt sen vi kom överes om att det är slut.
Han var uppe senare på kvällen för att säga godnatt till barnen. Sen pratade vi en stund i köket. Då kändes det mesta ok igen. Han bekräftade att det är lika jobbigt för honom. Att jag inte är ensam om att gå igenom det här nödvändiga ontet.

Ikväll var det lugnt. Orkade knappt prata när ungarna lagt sig. Jätte trötta både han och jag.
Jag känner mindre stress nu. Det är skönt. Håller tummarna för en lyckad dag imorgon.


 

* * *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0