Händerna i julgrytan och huvudet ibland molnen

2 dagar kvar till jul och jag är någon annanstans. Feet of the ground. Letar förtvivlat i mitt inre efter Narnia-garderoben. Vill få tillträde till den andra världen. Min Fantasi. Jag vill skriva. Var är den där fantastiska storyn som är min? Som kommer till mig för att berättas? Jag kanske inte släpper in den pga allt "vardagstjafs"?

Sen är jag hopplöst förälskad i en bok jag precis läst; "Om jag kunde drömma", förlagan till filmen "Twilight". Filmen är klart sevärd, men boken 10 ggr bättre! Soundtracket till filmen går varmt hemma och i mp3:n.
Har varit inne på författarinnans hemsida och läst om hur det gick till när hon skrev böckerna (det är en hel serie!) och blev grymt inspirerad. Hon började skriva tack vare en dröm. Woaaaah! Vart är MIN story?

Men det handlar inte bara om det. Känner mig så felplacerad ibland. Kvävd. Jag är inte den jag egentligen är. Mina resurser kommer inte till sin rätt. Ge mig nyckeln till den andra världen så att jag kan blanda och ge. Sprida lite magi omkring mig när jag känner för det. Ta en tripp till andra sidan när jag behöver det.
Ja - det låter flummigt. That's just me...




* * *

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag måste säga att jag känner igen mig i det du skriver. Ibland känner man sig, hindrad. Även om det man blir hindrad av är ens liv, och mycket av det älskar man ju över allt annat. men ändå blir man hindrad, på ett sätt. Hoppas du förstår vad jag menar..

2008-12-22 @ 21:48:56
URL: http://epona.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hej där du vackra tösabit!

Det är jobbigt med din frustration, det förstår jag. Men det kommer. Du är en lysande, strålande stjärna och det kommer.



Håller med om boken. Har läst första och andra boken i serien. Svårt att släppa taget! Har dock inte sett filmen än. Njuter fortfarande av min fantasivärld som byggdes upp av böckerna...



Glöm inte bort att du är vacker och värdefull!

Kramar i mängder.

2008-12-23 @ 22:09:31
URL: http://missie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0