Sommarminnen

Sitter och lyssnar på "Ventura Highway". *njuta* Sommarkänslor!
Alla sommarhelger vi åkte ner mormor & morfars sommarstuga i Åsa, i Halland. Varm bil förbi rapsfält och kohagar. Mammas och Pappas musik på kassettband i bilstereon. Paus vid någon mack för att köpa Piggelin.
Väl framme var det bada i havet som gällde. Ännu mer glass. Alltid fika i hamocken. Saft och Mormors middagar. Samla snäckor. Mina rosalackade träskor - några år senare sprang jag och brorsan omkring i badtofflor. Körsbärsträden och mormors rabarberpaj. Plocka hallon i skogen med Morfar, eller vattna myror (liten Cissi).
Minns precis hur det kändes när blilen svängde upp på den knaggliga grusvägen och vi snart var framme vid huset. Landet.
*får värklängtan i bröstet*

Det här var inte alls vad jag hade tänkt att det skulle handla om idag...
Men mitt barfotahippiesommarjag skriker och vill ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0