Försommarsnurr

Nu har allting varit uppåner i flera veckor med sommarvärme, magsjukor och uteblivet jobb. Lönen i slutet av juli kanske inte blir så spännande.
Håller dessutom på att bli upplärd på jobbet, så att jag kan ta hand om listor, löner och inringning av personal under tre veckor i sommar. Kännde mig rätt snurrig igår då jag fortfarande inte kännde mig helt återställd från min magåkomma. Magen var visserligen OK, men det kändes som om jag hade mjölksyra i hela kroppen, och jag var lätt zombiefierad. Jobbade bara halv dag igår.

Rynos pappa gick bort i vintras. Nu har det trillat in i lite försäkringspengar, och han tänker ta chansen och lägga dem på bl.a. ett körkort. (Han får se det som en present från pappa).Så nu ska detta oxå klämmas in i tidsplanen.
Jag håller tummarna för att ungarna inte åker på vattenkoppor. De babdade i samma pool som en av grannungarna och hans mamma upptäckte vattenkoppor på honom samma kväll. Inget bra scenario... Vill visst att mina barn ska ha haft v.k. medans de är hyfsat små, men INTE JUST NU!

I eftermiddag kommer mina föräldrar hit och vi ska slå våra påsar ihop för middag. Så spontant och trevligt som möjligt. Orkar inte planera. Är fortfarande helt slut och magen bråkade i morse igen. (Fan, får inte glömma att dammsuga...)
Ryno är i stan för att införskaffa ny trimmer (till håret). Tack igen farfar! Fabians huvud börjar se luddigt ut så det kan vara på sin plats.
Det luddiga huvudet sover förnärvarande middag tillsammans med resten av Fabians kropp, och Ryona, som första sommarlovsdagen till ära - igår - tappade sin första mjölktand, är ute och sparkcyklar med en kompis.


Första gluggen
Första gluggen!


Nä, kanske borde dammsuga nu, sno ihop några pannkakor till lunch, och ev. fylla i några vab-formulär till förskräckningskassan...
♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0