Surblogg

Mer lördags flum... Det händer inte mycket här idag. Småbrudarna leker med dockor i alla de former och storlekar. Litenman sover middag.



[...känner jag mig nu...]


Jag själv känner mig trött och gnällig, och vill helst sitta vid datorn. Det är konstigt. Hela veckan går jag och längtar efter att vara ledig med min familj. Sen när jag väl är ledig är jag så trött att jag helst vill vara i fred i någon tidning/bok eller framför dumskärmen, eller ännu hellre - SOVA.
Var väl lite sugen på att skapa en trevlig stämning igår. Men fick bara förvirrade "Vad sa du?", till svar av sambon var och varannan gång jag sa något, så jag gav upp. Han var väl också trött såklart, men i alla fall. SÅ roligt är det inte att behöva upprepa nästan allt man säger. Om man försöker lätta upp den trötta stämningen genom att säga någonting positivt, så är det inte säkert att det blir lika positiv om man hela tiden måste säga om, och om, och om... Tröttnade och blev på dåligt humör i stället.

Känner att det sitter i idag med. Det blir ingen vidare gemenskapskänsla i familjen när båda vuxna är så trötta att de helst vill vara i fred. Vad som retar mig mest är att han inte verkar ha några betänkligheter över att sitta själv och pyssla med någonting, medan jag har megaångest över att jag inte orkar/är sugen på att umgås med mina barn när jag är ledigt.
Och jag HATAR att ett jävla jobb ska ta så mycket ork och energi att man inte orkar med det liv som man jobbar för att kunna leva. Det känns som om jag sitter i ett träsk. Jag vill skriva - men när? Jag har inte råd att sluta jobba. På kvällarna stupar jag i soffan efter att vi har avklarat alla hushålls måsten och nattning av barnen. Och då hjälps vi ändå åt med allt. I två veckor till ska jag ha den där ansvarsskiten på jobbet, sen får vi väl se hur det går. Om det blir någon ork över.

Jag lever inte det liv jag vill leva. Jag SKA ta mig dit, men det är ju inte bara att knäppa med fingrarna, eller hur?
Verkar ha fått sämre ämnesomsättning också. Allt jag äter verkar plötsligt fastna på mig. Och motivationen att leva lite sundare är ju SÅ stor när man känner sig slutkörd.


Jag vet. Jag borde vara ute och promenera, eller skriva på min bok, istället för att sitta här och sur-blogga. Arbeta aktivt på mina mål nu när jag har lite tid över... Men just nu har jag ingen lust med någonting. Jo, äta choklad...
Kanske också borde sova middag?


 

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0