Kritik av känd krönikör...

Läste en krönika av Linda Skugge på Expressens nätsida. Om varför mammor gnäller så mycket. http://www.expressen.se/kronikorer/lindaskugge/1.705114/vart-gnall-ar-ett-rop-pa-hjalp


Blev lite lätt irriterad.
Varför ger hon sig på en mamma som har lyckats fokusera på det positiva i att vara förälder? Så missunsamt. Hon borde grattulera den här mamman istället.
För det handlar inte bara om huruvida man får fogliga och snälla barn. Det handlar om hur man ser på sitt liv. Om man väljer att se det som är bra eller det som är dåligt.
OK, samhället - och vi själva - har helt klart orimliga krav på vad vi mammor ska klara av. Men. Man måste inte följa samhällsnormen. Man kan välja och prioritera efter eget tycke.
Och JA, det är tufft att ha barn. Man ska inte sopa under mattan att det är jobbigt emellanåt. Men varför gnälla för att fiska beröm av andra? Det förstår jag inte. Man mår väl mycket bättre själv om man fokuserar på det som får en att må bra?
Om jag beklagar mig över någonting, vilket jag visst gör titt som tätt, så försöker jag ändå i alla fall alltid att vända på det hela och få ut någonting positivt utav det. Jag har nämligen märkt att det får mig att må bättre. Och då behöver jag inte en massa "tyck synd om" från andra.
Sen är det väl aldrig fel med beröm. Men det smakar inte lika gott om det ska fiskas fram...
Att tänka positiva tankar får en att må bra. Så när någon är lycklig och nöjd med sitt liv. När någon lyckas att se det positiva med allt, trots att det (som vi alla vet) kan vara tufft att vara mamma, så tycker jag att det är riktigt fult att grina sig så som Linda Skugge gör.
Som sagt, riktigt jävla missunsamt!

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0