Att välja... eller baka... eller läsa... eller...?

Lugnet lägger sig igen. Litenman sover middag och stortjejen sitter framför en film. Jag smiter iväg till datorn en stund.
Och så hade den nya Mama kommit i brevlådan medan vi var ute och plaskade en stund i regnet, så den blir det till att bläddra i sen.
Får se hur mycket mer aktivitet det blir idag. Har massor med saker jag är sugen på och göra, både med och utan barn. Samtidigt vill jag få njuta av att göra ingenting. Har alldeles för mycket mys-pys på gång nu. "Å andra sidan" av Marian Keyes ligger halvläst. Harry Potter och Fenixordern är påbörjad i mp3-spelaren, nya Mama ligger som sagt och väntar. Datorn lockar... KöksCissi skriker från ett hörn av mitt medvetande "Baka! Baka!" och viftar med en träslev. Ole dole doff...
Sedan känner jag att jag skulle behöva göra en "livsutvärdering" (jag och mina ord) igen. Det var längesedan nu. Det går ut på att jag listar allt dåligt i mitt liv och sedan mentalt skickar det åt H-E. Sedan listar jag allt jag kan komma på som är bra i mitt liv, och tackar för det. Slutligen listar jag allt jag vill ska komma till mig (som en önskelista), så att jag får klarhet i mina nuvarande mål. Lärde mig detta i "Vägen till kraft" av Barbara Berger. En bok om kraften i positivt tänkande. Den boken har förändrat mitt liv.
Hm... Behöver även handla i eftermiddag
Och så skulle vi ta oss i kragen Ryno och jag, och se en film ikväll. INTE somna i soffan!

Men just nu lutar det åt Mama + kaffe i soffan, brevid filmtittande dotter, tills dess att lillebror vaknar och det är dags för lite mat.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0