Vantar saknas

Sitter framför datorn och äter hemmagjord pizzasallad. *gott* Får väl inte middag (på atp:n) för än typ halv åtta ikväll. Känner mig stressad och försöker varva ner.
3 st vantar har försvunnit för Fabian på dagis. Sådant vill man inte veta av när man kassan är skral och man dessutom undrar hur januariekonomin ska gå ihop. (Tack och lov för lånvänligt inställda päron! Puss på er!) Som tur var hittade jag två par vantar från förra året här hemma som han fortfarande kan ha, men nu är jag redan uppe i varv. *suck*
Är det fler än jag som blir frustrerade när man är stressad/irriterad över något och försöker förklara för barnen varför (pedagogiskt) och så står de bara och fånstirrar och tänker på någonting annat eller byter samtalsämne mitt i en mening? Sådana är mina änglar. När de märker att jag är ur fas så stänger de liksom av mig. Detta hjälper ju knappast mig men det är säkert skönt för dom att kunna göra så. Får trösta mig med det.


Har förkylning i kroppen. Inte bra. Behöver jobba den här veckan. Motade bort huvudvärken jag vaknade med imorse, med en liten värktablett i förmiddags då den vägrade släppa. Sen blev jag människa igen. Hoppas att jag håller mig iform resten av veckan nu.
Var extremt effektiv på jobbet idag i alla fall. I förebyggande syfte. Det lär inte bli så mycket städande på onsdag nämligen för då ska det serveras jullunch.


Nej, jag är trög i huvudet känner jag. Får inte ner mina snurriga tankar i skrift. De liksom glider undan...
Får ge upp bloggandet för idag.


 

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0