Mellandags Hell

Vart börjar jag?


Jag har massor att göra, men för en gångs skull gör jag ingenting. Det blir nog stressigt sen, men vi ska sätta oss och gå igenom vad som behövs göras sen när Ryno kommer hem. Pratade med honom förut på telefon.
Vi ska alltså både ha kalas för Ryona det 30:e och kompisar på besök på nyårsafton. Och jag skulle egentligen har tagit med mig barnen för att handla i en av de två affärer jag planerat att handla i idag. Men det regnar och jag ORKAR inte. Kanske verkar konstigt att handla i två affärer. Men vi har ingen bil/körkort och allt finns inte i den närmaste och billigaste affären så det behövs handlas på två ställen. Skulle dessutom städat idag på morgonen men orkade inte vakna vid sju. Och vid åtta när jag gick upp kännde jag mig tvungen att planera färdig vad som behövs handlas till kalas/nyår + kolla upp några recept så att jag kunde skriva inköpslistorna. (Igår kväll satt jag och planerade vad vi ska ha att äta på nyår + vad vi ska bjuda på på kalaset.) När detta var klart gjorde jag frukost till mig och barnen och vi gjorde oss i ordning. Minns inte riktigt exakt vad mer jag gjort idag eller i vilken ordning. Men jag kände att jag inte orkade släpa ut barnen i regnet och nu har Ry gått till en kompis och Fabian sover i soffan. Det är bra för då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag sitter här. Får försöka hitta på något för att göra det roligt för Fabbe sen. Satte på hans älsklingsfilm i alla fall.
När jag pratade med Ryno förut sa jag att jag kanske kunde baka det jag ska baka till kalaset i alla fall nu när jag ändå stannade hemma, men det har jag heller ingen lust till nu. Skulle kunna köpa hem allt och inte alls baka, men det blir ju dyrt som det blir ändå. *suck*
Och så behöver jag nog tvätta. Fast det kanske inte är helt akut... Jag vet vad jag ska ha på mig på nyår i alla fall (tror jag) och det är rent. Får se. Att sätta på en tvätt är inte SÅ krävande. Och man kan alltid få någon annan att hänga upp den.


Och så var det den jävla HAMSTERN som vi bestämt att Ry ska få. Ska försöka hitta bur och andra tillbehör imorgon med hjälp av päronen som kör mig, men sen behöver jag komma in till stan oxå för att eventuellt köpa någonting mer. Omslagspapper om inte annat. Nä, men det kan ju vara kul med mer än ett paket. Särskilt som hon inte får själva hamstern för än senare. Och så ska tårtan förberedas på kvällen. JAAA vilken roligt lördag! Ledig vad är det? Jag förstår inte hur jag ska få ihop allting tidsmässigt. Jag har SEMESTER igår och idag. Men ledig? Näääääääääääää!

Jag HATAR mellandagarna! Det är meningen att man ska kunna vara hemma och slappa. Det går inte här. Ry fyller alltid år dan före nyårsafton - det är inget att göra något åt. Presenter ska köpas. Tårta ska göras. Lägenhet ska städas. Dessutom är det precis i slutet av månaden så det behövs alltid storhandlas (vi har ingen middagsmat i frysen - SHIT). Nyår måste oxå alltid firas *suck*


Jag hatar mitt psyke. Jag mår som en bergåalbana. Jag tror jag behöver gå till en läkare. Nu börjar jag bli irriterad i alla fall vilket gör att jag tänker gå och sortera tvätt. Ingenting blir bättre av att jag sitter här på rumpan. Eller så blev det det. För att jag tog mig tid att landa och avreagera mig.


Önskar bara att jag kunde vara en bättre förälder oxå. Jag är urusel när jag är stressad. Och jag tycker synd om de små älsklingarna för att de måste ha en arg mamma. Jag vill vara en lugn mamma.
Jag vill må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0