Dan för dan före dopparedan...

Alla klappar är inköpta. All julmat lika så. Klockan halv ett i natt stod Ryno och jag och slog in barnens julklappar för fullt. Att det blev så sent beror på att jag sov i soffan mellan halv nio och elva. Var helt slut igår. Efter all ekonomisk oro pga löneglapp när Ryno bytte jobb i slutet av november, visade det sig i förrgår när lönespecarna trillade in, att vi tillsammans fått in nästan 5 tusen mer än vad vi räknat med och allting gick ihop (inklusive pengar till Ryonas födelsedagspresenter)!
Igår hade jag världens magkatarr hela dagen och jag gissar att det var en efterreaktion på stressen. Mådde pyton men var tvungen att fungera som vanligt. jag hade ju Ry och Fabbe på studiebesök på jobbet. Allt gick bra trots att jag var matt av magsvidet, men när jag kom hem var jag tvungen att däcka i sängen i dryga en timme. Sedan sov jag som sagt ytterligare en stund på kvällen.

Idag har jag känt mig OK i magen igen - och mycket avslappnad tack vare all sömn.
Vi har haft Ryonas kompis E på besök hela dagen och vi har haft det jätte mysigt. Kvällen avslutades med målarböcker, julmust, pepparkakor och clementin vid köksbordet.
Jag och Ryno har även lyckats producera en del julgodis under kvällen. Och jag fick bakat den mjuka pepparkakan till Farmor och Farfars julkorg.
Allt är frid och jag har lagom mycket att göra imorgon!


Julkramar på er alla!


 

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0