Lägesrapport...

Nu var det ett tag sedan jag skrev... Det har hänt en massa och jag är så jäkla trött på kvällarna. Har inte orkat skriva. Men nu valde jag att skriva istället för att baka och färga håret. Ska göra det imorgon istället. Ungarna ska ändå vara lediga från dagmamman. Passar på nu när jag är ledig imorgon.
Ska jobba en hel del de två närmsta veckorna. Och förhoppningsvis framöver oxå. 
Ringde på ett till jobb idag. Fick tips från en mamma till en tjej som Ryona gick på dagis med förut. Ska kanske provjobba nästa fredag. De skulle ringa på torsdag i a f.
Vill jobba så mycket som möjligt nu - tjäna pengar. Förverkliga fler drömmar.
Det går som på räls nu. Jag vågar mer. Jag lever mer. Jag utnyttjar min tid. Väljer även bort och bara softar ibland när jag helt enkelt inte orkar, ja - jag vågar det också!
Nå, livet (eller jag) kanske inte är perfekt. Men jag verkligen känner hur jag gör positiva framsteg. Det är handling som gäller nu. Och jag gläds med varje framsteg.

Jag har insett att för att finna mig själv måste jag sluta vänta och börja leva. När jag väl agerar, så ser jag helt naturligt vem jag är. Svårare än så var det nog inte. *ler*

Imorgon kommer R's syster M hit till oss och ska stanna över helgen. Vi ska bara umgås och softa. Underbart!

Ryona hade ritat en teckning till mig på lokalen idag. "En bild på R (hon sa inte pappa)  som du kan titta på när han är och jobbar"

Pappa av Ryona


Den här teckningen blev jag verkligen glad för!!! Så omtänksam en 5-åring kan vara.

/Cissi

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0