Funderingar

Blev hemma med Rysan idag. Hon har ont i halsen och svårt att svälja.

Rätt skönt att vara hemma faktiskt. Sov inte mycket i natt. Hjärnan snurrade. Det har varit mycket funderande de senaste veckorna. Det har varit smärtsamt och energikrävande att försöka ställa sig själv mot väggen, men jag tror att jag har lyckats få mig själv att svara ärligt på några frågor iaf. Gjort några konstateranden. Jag är en bit på väg. Men nej, jag vet fortfarande inte riktigt vad jag vill med mitt liv. Det enda jag vet är att det inte bara kan fortsätta vara. Det måste ske förändringar med mig.
Jag har så mycket liv, kärlek, glädje, styrka under alla mina anpassningsskal. Så mycket jag som aldrig fått vara med. Som kräver att få komma till sin rätt nu. Men det är skrämmande...

Hela tiden dilemmat magkänsla eller förnuft? Magkänsla eller förnuft?
Och de drömmar jag vill följa, hur påverkar de dem omkring mig?
Andas. En dag i tagen.

Kommentarer
Postat av: Anna Dumle

Mitt råd är att alltid gå efter magkänsla, då den alltid är rätt. Åtminstone när det gäller mig. Förnuft i all ära, men det hamnar på andra plats. Eller kanske är det magkänsla, med ett stänk av förnuft? Vad vet jag... :)

Stor kram till dig!!

2010-10-25 @ 12:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0