Växande barn och träningsflyt

Så har helgen börjat igen.
Det har varit en bra vecka. Fullt upp och jag känner att jag lever. I positiv bemärkelse alltså.
Fullt upp i kalendern framöver också. Det blir en händelserik vår. Det är den första våren på mycket länge som jag har haft såhär mycket ork.

Idag har Ryona och Erica lagat köttfärsås och spaghetti till middag (med min assistans). Det märks att Ry börjar bli ett stort barn. Hon har frivilligt hämtat Fabbe på dagis två dagar i rad och kokat sin egen havregrynsgröt till mellanmål. Dessutom ordnat skjuts till bowlingkalaset hon ska på på söndag, helt utan vår inblandning.
Jag är imponerad. Varifrån kommer all den här frivilliga driftigheten? Inser att det bara är att hoppa på tåget och inse att hon inte är så liten längre, vår nioåring...

Träningen har gått bra den här veckan med. Det blev 3 ggr förra veckan och de 2 planerade gångerna den här veckan. skulle vilja komma iväg en gång i helgen med men det är tveksamt om jag hinner.
Igår satte jag igång med styrkan igen. Har träningsvärk i överarmarna idag. *gilla*

Nu behöver jag nog vara lite social med familjen tror jag.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0