Reflektion

Så var det ju nytt år igen då.
Jag har just suttit och läst mina blogginlägg från början av 2009. Vilken otrolig skillnad på hur jag mådde då och mår nu. Jag mår kanske inte tipptopp varje dag nu heller, men shit vilken förbättring!
Alltså, det märkte jag ju i början också. Att det vände på en femma och började gå åt rätt håll. Men sen planade det liksom ut under hösten. Några svackor har det varit, och en fungerande vardag i övrigt. Men det har inte känts som en sensation direkt. (Mer än det faktum att jag inte upplevde någon julstress!)
Men iaf, nu när jag läser gamla inlägg så ser jag hur dåligt jag verkligen mådde. Kan knappt sätta mig in i den känslan längre...

I övrigt inser jag att mitt bokskrivande helt runnit ut i sanden. =(
Det handlar om prioriteringar. Jag har prioriterat så som jag har behövt. Jag tänker inte lova vare sig mig själv eller någon annan någonting för i år. Men drömmen och längtan finns närvarande varje dag. En dag är det bokens tur att komma först.
Som det är nu jobbar jag fortfarande med att få grepp om mig själv. Det tar sin tid, men jag har kommit långt det här året. Jag är fortfarande inte nöjd med allt jag gör, men jag tycker om mig själv. Jag känner mig värdefull.
Det är en bra start på ett nytt år!

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0