Peruker, isregn och chokladjäklar

I natt drömde jag att vi flyttat in i en större lägenhet, i tre våningar(?). Jättemysig iaf. Och sen drömde jag att jag köpt en jättestor dyr peruk på nätet, som var skitful och som jag inte alls gillade när jag väl fick den. Knepigt, knepigt...

Jag var rätt trögstartad i morse. Fick ta med mascaran till jobbet. Men det var skönt att vara tillbaks!
Fast jag gick runt och muttrade en del över att saker och ting inte låg där de skulle så att jag fick leta. Men så är det alltid när jag har varit borta.

Jag hade planer på att åka och storhandla idag. Antingen med mamma eller med bussen. Det blev ingetdera pga all snö som föll. Det regnade för tusan små isbitar när jag gick från jobbet. Aj!
Kanske lika bra att det inte blev någon tripp till affären. Det var tillräckligt krävande att betala räkningarna.
Räkningar är nämligen något som kräver absolut lugn och ro och mängder med kaffe. Ve den som stör mammavarg när hon bläddrar bland avierna eller räknar på kvarvarande belopp. Grrrr...
Att knappa in OCRnummer kräver yttersta koncentration. Och sen har jag en fråga? Varför är man aldrig nöjd med hur mycket pengar som blir över? Det borde alltid vara mer än vad det är. Oavsett.
Någon som håller med?
Nåväl. Nu är det gjort. Pust och stön. Det gick runt den här gången också.

Nu till något helt annat. Ni vet den där lille jäkeln som sitter på axeln och säger att ni ska ta en kaka till, att det vore väldigt gott med en glass, eller i mitt fall "Du behöver choklad - NU!"? Han. Han har total makt över mig just nu.
Fasen! Jag som lyckade ignorera honom förra veckan. Vet ni något medel man kan hälla på honom så att han försvinner? Paranix kanske?


♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0