meditera eller koka gröt?

Det är måndag. Och jag har druckit varm choklad och ätit sega ostbågar från i fredags. Ändå. Fast det är vardag.
För att det är så jävla tråkigt att vara sjuk och inte orka göra något vettigt. Sova bort hela förmiddagen funkar, men sen? När det inte går att sova mer. Var gör jag då?
Det är tråk på tv:n och jag orkar inte engagera mig i en film. Jag försökte läsa men det fångade mig inte heller.
Nacken är öm och stel, armarna tunga och huvudet segt och grötigt. Att dra igång med någonting praktiskt är inte att tänka på. Lättirriterad är jag också. Allting känns fel.
Tyvärr är jag verkligen urusel på att göra ingenting. Hade varit trivsamt att kunna meditera en sån här dag. Som tur är har jag ju bloggen och kan underhålla mig själv med att skriva en stund. Nu får jag ju dessutom beklaga mig lite.
Vänta...

Nä, jag ska nog faktiskt gå och lägga mig en stund ändå. Rysan krävde precis havregrynsgröt till mellanmål och det var en lagom ansträngande syssla att koka gröt.
Behovet att göra någonting är stillat för en stund...

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Cilla

Man får äta sega ostbågar och dricka avslagen cola när man är sjuk. Det är det som är det bästa med att vara sjuk :)

Krya på dig gumman! KRAM

2010-01-25 @ 15:35:30
URL: http://cillasaxplock.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0