Jag vaknar till liv igen (efter konstiga drömmar)



Här är jag igen. Fortfarande trött och osminkad, men något piggare än igår. Hjärnan har vaknat till liv igen, och idéer om vad jag vill göra poppar upp som små svampar i mitt medvetande.
Mina vänner, jag står inte längre på paus. Imorgon får det bli jobb igen. Jag fixar inte riktigt när vardagen blir ur led. Även om jag känner hur väl jag behöver vilan så kryper det i mig. Fast det blir alltid bättre på eftermiddagen när ungarna kommer hem med liv och rörelse.

Men igår sov jag ju faktiskt bort större delen av eftermiddagen också. Visserligen sa termometern att jag var feberfri vid lunch, men vete fasen om jag förblev det. Det var både frys och svett under täcket under den där långa eftermiddagsluren.
Och sen sov jag i soffan på kvällen igen. Och jag sov till halv nio i morse.

Drömt konstiga saker har jag gjort med. Att jag besökte något slags nudistcafé, fast man var inte tvungen att klä av sig. Folk gick runt med olika mycket kläder beroende på vart i cafét de befann sig. Det var nämligen varierande temperaturer i olika rum.
Sen var jag plötsligt i skogen men barnen och mina föräldrar. Jag skickade iväg Ryona med mina hemnycklar för att låsa upp någon slags offentlig toalett?! Och sedan omvandlades plötsligt nycklarna till min stora röda kökssax, och jag var arg på min pappa för att han låtit barnen springa in i skogen med min sax för de kunde ju skada sig.
Fler tvära kast. Jag befinner mig på jobbet och jag får reda på att utöver att städa och ha hand om mathanteringen så ska jag ha ansvar för fyra av barnen på förskolan. Två från varje avdelning dessutom. Jag var väldigt stolt över uppdragen men förstod inte riktigt hur jag skulle hinna med.

Vid det laget kändes det rätt ok att vakna och gå upp faktiskt...

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0