Dumlekolornas förbannelse...

Vi fick ställa in Ryona's födelsedagsfest. Blev väckt av en liten Fabbe i natt, som hade kräkt ner toalettgolvet... Min första tanke var att hjälp nu är kräksjukan här, men han spydde bara några gånger till, och under de två timmar mitt i natten när han låg och kolllade på film, spydde han inte alls. Magsjuka brukar vara mer agressiv, så jag tror mer på hans egen teori.
"Mamma jag har nog ätit för många dumlekolor..."
För faktum är att han tömde nästan hela skålen med kolor själv igår kväll.


Men oavsett magsjuka eller inte, så är det inte läge att ta hem ett gäng barn idag. Ry var nog lite besviken, men samtidigt kunde ändå inte bästa vännen Erica komma på kalaset idag, så nu har vi bestämt att vi ska ta det en dag när hon också kan. Inget ont som inte har något gott med sig.
Jag fick iaf göra en rundringning till de inbjudna kompisarna och ställa in.

Resten av dagen blir nog lite seg. Man blir trött av att tvätta golv vid tretiden på natten, och även om jag faktiskt fick sova en del ute i soffan i natt, så är det inte alls samma sak som att sova i sin egen säng.

Just nu ligger den lille dumlefrossaren och sover, och jag har lovat Ry att vi ska baka en kladdkaka i alla fall, trots uteblivet kalas.
Men först ska jag vila bara liiiite till.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0