Humör, föreläsning och ringar...

Känner mig grinig. Egentligen är allt jättebra. Jag är bara väldigt trött. Borde nana sängen bums!

Det märks att vardagen börjar komma ifatt familjen nu. Vissa dagar är både barnen, jag och Ryno jättetrötta. Barnen krånglar och föräldrarnas tålamod är kort. Det är tur vi har humor iaf. Så att man kan skaka på huvudet och le åt alltihop emellanåt.

Idag är jag extra seg. Vi var på föreläsning med jobbet halva dagen. Genus. Intressant ämne, men jag har inte riktigt greppat begreppet än. Visst har alla ett lika värde, och borde ses för individen de är. Men jag gillar ändå kontrasterna mellan manligt och kvinnligt. Jag vill inte att allt ska vara neutralt. Vart ligger spänningen i det?
Jag är ingen expert, men tycket att det borde finnas plats för allt. Både det stereotypa och det avvikande. Men det kanske var det de menade?
I vilket fall som helst blev jag seg av att sitta still halva dagen. Det var dessutom iskallt på förskolan där vi var, så jag blev frusen och har fått dras med spänningshuvudvärk idag. Inte så kraftig att jag behövt ta tabletter. Bara som en seg tyngd i huvudet. *gäsp*

Är sugen på att planera lite bröllop, men idag orkar jag inte.
Blir nog en kopp te och tidning istället. Och dusch.
Men vi har eventuellt hittat förlovningsringar vi vill ha...


*me like*

Kommentarer
Postat av: irene

fina ringar...kram irene

2009-09-09 @ 10:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0