Fredagsfunderingar

Ännu en dag hemma.
Hade planerat att gå upp vid halv sju-tiden. Minns att Ryno sa hejdå någon gång där innan. Sen lyckades jag stänga av larmet när jag skulle snooza. Fabbe kom in och skrämde mig lite lätt när han sa "Mamma gå upp! Nu har du sovit hela morgonen!" Klockan var bara lite i sju. Två timmar kvar innan vi skulle trilla in på dagis. Ingen fara skedd. Gick upp och gjorde frukost till sonen och kaffe till mig. Snorfisan Ry fick sova vidare. Hon kom uppstapplande av sig själv en halvtimme senare.
Det blev soffmys med kaffe och tidning och tecknat på tv:n för ungarna. När sonen hade klätt på sig och var klar passade jag på att smita in i duschen.
Passade även på att flirta lite med sötråttorna.

Sedan satte energin in. Lämnade sonen på dagis vid nio. Kom hem och åt grötfrukost med dottern. Har kört gårdagens disk och är inne på andra maskinen tvätt. Nu är tvättmedlet slut. Hm, jag som var och handlade igår. Varför köpte jag inte det?
Jag kom oxå på att jag hade planerat att köpa nytt spån till hamsterburarna idag efter jobbet. Får ta det i helgen istället då jag inte ska åka från något jobb idag. =/

Sneglar på högarna av tvätt på sängen som ska vikas in. Sedan.
Borde seriöst sätta mig med lite bröllopsplanering idag med. Vet inte varför jag skjuter på det? Det är ju faktiskt någonting roligt! Men jag misstänker att det är för att jag inte riktigt vill veta hur mycket vi kommer att behöva spara ihop. Sen kan det ha att göra med att jag har varit väldigt trött när jag väl har haft tid över. Jag vill vara pigg PIGG PIGGELIN! Jämt! Avskyr att inte orka. Fast det är bättre nu är förut. Repar mig fortare från trötthet nu när jag äter medicinen. Det är bra!

Funderar på lunchplaner för mig och Ry. Tror hon skulle uppskatta en panpizza från kvartersbutiken. Ska ändå ner och köpa mjölk. Själv funderar jag på potatis- och löksoppa med krutonger. Schlörp!

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0