Söndagshysteri

Ooh... Kaos i mitt huvud!
Åt frukost stående (knäcke mackor) medan jag bakade kladdkaka. Lyckades oxå tvätta håret, göra mig presentabel (eh...), bädda sängen, kolla busstider och skriva en inköpslista. Fast kanske inte just i den ordningen.
Mötte upp med Mamma i Partille för att köpa stövlar (och sedan storhandla). Var sitt par och dela på rabatten. Dreglade även på det andra paret stövlar som jag spanat in på nätet. De var prissänkta med 200:-.
Efter att ha varit och storhandlat, och vägt fram och tillbaka en stund, gick vi bort till skoaffären igen och jag köpte de andra paret stövlar oxå! Wohoo!


[Nu finns de här fina tingestarna hemma hos mig!]


Sedan skulle vi hämta upp Ryona hos kompisen där hon sovit över. Vi hade ringt hem till kompisen tidigare, men då var det upptaget. Så jag hade pratat med Ry på mobilen istället, och sagt att vi skulle hämta henne vid halv två. Tänkte inte på att säga till henne att informera kompisens föräldrar om detta utan tog för givet att hon skulle framföra det. Det hade hon inte gjort. Så när jag kom in stod de och skulle förbereda mat, även till Ry. Pinsamt. Men det var ok. De undrade om hon inte kunde stanna och äta iaf, men jag sa att Ryona's mormor väntade i bilen och att vi skulle hem och umgås. Det var nog lika tur det, för det hade inte blivit så mycket sova i natt för tjejerna. När vi kom hem åt Ryona en smörgås och sen gick hon och lade sig. Hon har sovit i över en timme nu...
Sen var det en massa annat turbo när vi kom hem. Bland annat glömde jag mobilen i mammas bil och fick gå tbx och hämta den, och bråkade med övertrött Ry som försökte sätta upp ca 15 nya kylskåpsmagneter i köket samtidigt som vi skulle packa upp varor och göra kaffe. Hon vägrade flytta på sig! Allt förvärrades av att jag var vrålhungrig och mitt blodsocker antagligen var i botten. Men efter ett par smörgåsar och en bit kaka i magen kändes allt bättre igen. Och dottern gick som sagt och lade sig efter mackan. Orkade inte ens kaka.

Nu är här i alla fall frid och fröjd. Tar ett djupt andetag och sneglar på mina nya fotbeklädnader som ligger på sängen...

♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0