Effektiv i lugn och ro

Sitter här med urdrucken kaffekopp och väntar på att tekakorna ska jäsa färdigt.
Idag har jag:

¤ Tvättat håret. 
¤ Kokat mannagrynsgröt på beställning av två grötsugna ungar.
¤ Flirtat med råttan Effie.
¤ Dammsugit ungars rum.
¤ Satt igång stortvätt av kuddarna i vår säng. (liiite svettpartiklar i dom misstänker jag...)
¤ Plockat undan frukoststök.
¤ Flirtat lite mer med Effie, som nosar men inte är sugen på att klättra upp för min arm.
¤ Städat toan.
¤ Mer flirt med råttan.
¤ Pratat med barnen från balkongen. Vart nere och hjälpt Fabbe + kompis ut med cyklar.
¤ Haft tjejerna springandes in och ut i omgångar.
¤ Satt igång bak av tekakor.
¤ Ugglat vid datorn.

Tror jag fick med det mesta nu.

Nu kanske någon hävdar att jag inte tar det lugnt på min semester, men jag tycker att det är jätte härligt att kunna stöka runt utan någon tidspress. Allt det där som ska klämmas in i vardagens fullbokade dagsschema kan nu göras i lugn och ro. (Även om jag inte tycker det är skitkul att städa toan.)
Om jag vill. Vill jag läsa bok en hel dag så gör jag det. Men för det mesta har jag en rastlöshet som måste tillfredställas. Och tänk vad skönt det är att sätta sig i soffan med ett glas vin på kvällen och tänka på allt man åstadkommit - utan den minsta lilla gnutta stress i kroppen.

Riktig ledighet är att kunna ta dagen som den kommer.
Åter till mina tekakor!


♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: liten pa jorden,men STOR i orden

Hej sötis!=)



Åh,nybakade tekakor lät mumma!



Mjo..kompisen jag åker med har inga barn och hon är 10 år yngre än mig. Det märks i planerandet kan jag säga=)

Hon har en ryggsäck med tandborste och smink..typ=)



Men,men..det ska bli jäklarns kul iaf.



Såg att Ryno & Malin också ska ner, fasen vad kul. Måste leta upp dom sen.



Krama familjen gumman!



Kram

2009-07-13 @ 16:43:14
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0