Liseberg, vänner, filmer, böcker och platt-tv...

Glömde skriva sist att Lisebergsbesöket (som blev av i lördags och inte i fredags) var jättelyckat trots ett par skurar. Det blev ett åttatimmarsrace där hela familjen hade åkpass. Det var Rynos födelsedag så varför inte fira ordentligt? 
Vi började med att lura upp båda barnen i Lisebergsbanan. Fick lite dåligt samvete sen. Mindes inte att den gick så fort... Fabbe var lite lätt skärrad efteråt, men det släppte för senare ville han åka flumride med Ryno. En riktigt härlig (men aj så kostsam) dag!

Igår kväll hade jag trevlig och kaotiskt umgänge med Karro, Sarah och Belinda. Alltså, det var inte tjejerna som var kaotiska utan mina barn + kompis som helt plötslig var både högt och lågt. Det var väl extra spännande eftersom Karro och Sarah skulle sova över. (De skulle iväg och flyttstäda Karros lägenhet i gamlestan på nu morgonen.)
Mitt i allt stod jag och bakade kakor på beställning, och sen var det snudd på omöjligt att få kompis Erica att gå hem så att Ry och Fabbe kunde gå och lägga sig så vi vuxna kunde få se på film innan vi blev för trötta. För först skulle Sarah ha en låt från Ericas mobil och sen började Karro att prata Disneyfilm och schlagerlåtar med småtjejerna så de blev alldeles uppspelta.
Slutligen blev det film iaf. Secret Window med Johnny Depp.

Idag har jag känt mig som i koma hela dagen. Trött, seg och lättirriterad och har bara velat vara ifred. Inte så lätt när Ryno var iväg och barnen har sprungit ut och in hela dagen. Men jag lyckades se Harry Potter & Fenixordern på dvd med inte allt för många avbrott iaf.
Har dessutom beställt bok 5 och 6 i HP serien nu. (har bara läst t.o.m. "Flammande bägaren"). Känns bra, då jag längtar efter riktigt bra läsning nu när jag är ledig och allt. Böckerna blir en födelsedagspresent till mig själv.

Och nu har vi äntligen en platt-TV hemma! Ryno var med i några undersökningar på nätet och vann rikspresentkort på 5000 kr!!!
(Alla vinner runt omkring nu! Malin vann ju biljetterna till Sonisphere...)
Presentkortet resulterade idag i ny TV + ett PS2. Wohoo!

Så nu ska den trötta lättirriterade grönsaken gå och se på TV!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Sådana undersökningar är kul att vara med i! När de ger riktigta resultat och inte bara att en jävla massa telefonförsäljare ringer.... haha.

Jag saknar dig! KRAM!

2009-07-16 @ 22:31:51
URL: http://metrobloggen.se/cillasskafferi
Postat av: ulrika

you go girl :P

2009-07-16 @ 23:10:43
URL: http://ulrika-mittkrypin.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Åh! Vad kul att du hittat mig! :-)

Och vad kul att jag hittat dig <3

Allt är bra med oss, jag jobbar och står i.



Förr skulle jag också sagt Sirius Black, men nu har jag faktiskt ändrat mig, och säger Snape. Eller Lucius Malfoy (dracos pappa alltså).



Jag önskar att vi kunde ses nån gång <3

2009-07-17 @ 22:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0