Semester och rastlös...

*gäääsp*
Känner mig seg och rastlös på samma gång.
Barnen är hos kompisar. Ryno är och hjälper en kompis att renovera lägenhet. Borta tills i eftermiddag.

Vänta, det ringer...

Lite lugn och ro för mig, skulle jag precis säga, men nu kom Ry och två kompisar inramlandes för att leka här.
Dessutom ringde det precis om jobb åt tjejerna. De har satt upp lappar om att de vill hjälpa till med djur över sommaren. Gå ut med små hundar, mata djur m.m. Nu ringde en kvinna och undrade om de ville hjälpa till att vakta katter. Gå dit och mata dem, tömma låda och så vidare. Ry och Erica blev eld och lågor nu, så vi ska ringa upp igen i eftermiddag. Gå dit och kolla läget och så.

Annars är jag som sagt lite seg. Skulle vilja komma iväg någonstans, men jag vill inte rycka upp ungarna nu när de har något att göra. Bättre att dra till med en utflykt när de har långtråkigt och inga vänner är hemma.
Imorgon blir det en tripp till affären iaf, och på eftermiddagen kommer Karro och Sarah hit och stannar över natten. På tors ska Beli komma hit och fika, och på fredag tänkte jag försöka komma iväg till Klädkällaren. (Barnen behöver nya regnkläder.)
Så det är ju inte helt dött på händelsefronten.
På lördag ska Ryno på Sonisphere i Hultsfred, så då drar jag och barnen (+ Erica) till mina föräldrar över dagen.
Nästa vecka tror jag inte att Ryno har några direkta planer, så då funderar jag på att besöka någon vän eller två. Och så kanske hela familjen kan ge sig iväg på något skoj?
Det är skönt att gå hemma och såsa, men jag vill gärna få lite miljöombyte också.
Det är så mycket jag vill. Plocka blåbär. Åka till havet. Strosa runt i stan.
Idag får jag dock nöja mig med att rå om mig själv här hemma. Har redan gjort en ansiktsskrubb idag. Min hy är inte överförtjust i min semesterdiet bestående av en hel del choklad...

Funderar på att sätta mig och måla naglarna nu när jag har tid, men först ska jag slänga på kaffe och surfa nätet en stund, och försöka övertala min rastlöshet att det här är en softardag.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0