Städning och pizzalyx

Jag känner mig tillfreds. Med i stort sett allt.
Hemmet är nystädat. Ryno har dammsugit och städat råtttburarna. Jag har dammat och städat toa och badrum. Ryona har moppat golv och bytt handukar. Och Fabian... han har varit och lekt hos en kompis. (Hans tid kommer nog så småning om.)

Nu när vi varit så flitiga så blir det beställd pizza till middag. Inte fel alls.

Precis nu kom jag på varför allt känns så himla bra! Jag har ingen som helst julstress i år! Helt underbart. Alla julklappar är köpta och jag har inte planerat in en massa onödigt jox i kalendern. Dessutom vet jag redan hur jag ska vara ledig i jul och har lagt in om semester.
Att jag har haft råd att köpa mig lite nya kläder nu det sista är också en glädjekick.
Och att jag orkar! För visst har jag energisvackor ibland fortfarande. Och visst blir jag stressad ibland med. Men. Där i mellan orkar jag så otroligt mycket mer än vad jag gjorde förut.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0