Friskluftshostande och tvagning av en björn

Välkommen lördag med minusgrader och sol! (Som iofs är på väg ner nu...)

Jag är aningens piggare idag men halsen bråkar fortfarande. Tyckte att det skulle bli skönt att komma ut i friska luften, men den gjorde att jag hostade istället. Det var välbehövligt ändå. Specielt solljuset.
Vi var en sväng på ICA för att köpa de sista grejerna till julfrukosten på julafton. Så att allt såndant finns hemma och inte tar slut, som det gjorde med julgröten på lidl förra året. Jag fick koka egen istllet och det gick väl bra, men det är bättre om jag slipper.

Idag har jag även, under vilda protester från sonen, tvättat och torktumlat hans älskade Nalling.

Detta har gjorts hur många gånger som helst och aldrig varit några problem, men tydligen var detta väldigt känsligt för sonen idag.
"Jag tror att Nalling gråter i tvättmaskinen" tyckte han.
Nu är nallen ren och torr och luktar gott, och allt är frid och fröjd igen.

Äntligen har jag också fått gjort det sista på pepperkakshuset. Jag har lyckats bättre andra år, men nu är det klart iaf. Beskåda:


Får se hur mycket mer som blir gjort idag. Middag blir det iaf, och kanske lite julklappsinslagning när barnen somnat ikväll (typ sent...).
Annars känns det som en bra idé att ta det lite lugnt igen.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0