Djuren dom djuren...

Är trött idag.
Det var en körig dag hela dagen igår. Jag var jättestressad och helt slut på kvällen. Det känns idag. Vill bara ta det lugnt.

Jag kom nyss hem från utvecklingssamtal med Ryona. Allt var bra som vanligt. =)

Vi har numera 3 st råttor hemma, och ska eventuellt få hem en fjärde. De är verkligen helmysiga. Blir på bra humör bara jag tänker på de små filurerna! Och så blir jag lugn av ha dom uppe. Det är verkligen nyttig med husdjur.

Hamstrarna är oxå goa, men inte lika sociala som råttorna. Förmodligen inte lika smarta heller. Dvärghamstern Hermione verkar inte ha någon självbevarelsedrift alls. Hon springer rakt ut över soffkanten om man inte passar henne. =/
Adoptivhamstern Morgan, som nu har blivit en gamal hamsterfarbror, är inte så aktiv av sig längre. Han myser mest i sitt lilla hus, men om man går upp tidigt på morgonen kan man se honom stuffa runt i buren. Och när man ger honom mat är han snabbt som ögat ute och kniper åt sig de färska grönsakerna och tar in dom i huset.

Annars då?
Jag känner att pyntningen här hemma gör att julstämningen kommer smygandes så sakta. Till helgen blir det julbak här hemma! Jag älskar när hemmet fylls av juldofter...

Men nu händer det för mycket omkring mig. Tappar koncentrationen. Dags att återgå till verkligheten tydligen.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0