Gott nytt då!

Gott nytt år på er!
Fick naturligtvis aldrig upp kameran igår, så ni får tro mig på orden. Vi hade jätte trevligt! Kvällen bara försvann. Petra och jag gjorde egentligen inget annat än åt, pratade och pimplade kaffe. De tre barnen hade så mycket spring i benen att de knappt han stöka ner något alls på dryga 7 timmar. Och det var i princip bara glada miner!
Gubbsen bytte filer med varandra och snackade säkert en del de också, och gammeltrötta hunden Alba låg mitt i smeten och höll ett halvt öga på det som hände. Ett supernajs och lagom slappt nyår helt enkelt.
Raketerna tittade vi som vanligt på ifrån vårt vardagsrumsfönster, varifrån man ser ungefär halva stan. Det var lika vackert som vanligt, och det är extra uppskattat när man slipper palta på sig och barnen och gå ut och tröttfrysa för att kunna se på härligheten.

Nu är det lugn och ro som gäller här hemma. Det är arbetsdag imorgon. Ryona sover över hos K och blir lämnad på fritids kl. 10 imorgon. Skönt för henne. Vi andra tre får snällt pallra oss upp vid femsnåret... Men det är bara tre dagar jobb sen är det helg igen. Gött!
Fabbe har också somnat, trots att han är ensam i syskonens gemensamma rum (eller inte - Vanessa bor ju där nu...), men det har nog mest att göra med att han firade nyår igår. Han såg rätt sömnig ut när han skulle lägga sig.

Nu vill jag slappa i soffan med sambon.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0