Sovvägrande son

Fabian ligger och är arg i sängen. Han ska sova middag var det tänkt, men han är feberfri idag och något piggare, så trots att jag ser att han är trött tycker han inte att middagssovning är någon bra idé. Därför fick han lov att ligga och titta i en bok en stund. Det blev lugnt och tyst och jag passade på att börja färga håret. När jag en stund senare kikr in med skallen full av färg ligger han forfarande och läser. Jag föreslår att han ska lägga ner boken och blunda en stund, varpå sonen blir arg och kastar boken så att det åker ner bakom sängen. Inte en chans att jag kryper in under sängen med huvudet fullt av färg för att hämta den. Därav Fabians ilska. Fast nu har han tystnat. Hoppas att han somnade. Det är tänkt att han ska gå till dagis imorgon och då är det ingen bra idé om han somnar klockan fyra. Vilket han med all säkerhet kommer att göra om han inte sover middag nu. Så jag håller tummarna. Vågar inte gå in och kolla riktigt än.


Saker att göra idag:


Färga håret
Duscha Fabian
Ringa hem Ryona från fritids + se till att hon tar med jackan hon glömde igår.
Tömma diskmaskinen
Laga någon god gryta av grytbitarna som ligger i kylen.
Författa en inköpslista (lång - mycket är slut hemma)
Gå och handla
Jobba på att förbättra stämningen mellan mig och trött/hängig sambo.
Skulle dessutom vilja hinna med att läsa lite...



Nu kommer Fabbe upp. Han har själv hämtat boken under sängen.
Blir till att hålla vaken i eftermiddag då... *suck*


 

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0