Happy happy

Var ju som bekant lite rastlös och småstingslig i måndags. Precis som om jag hade något på känn. Sedan i tisdags har allting varit super! Inskolningen av Fab har gått suveränt. Han börjar ju på Ry's gamla dagis och det kändes som att komma hem! När vi lämnade honom en stund igår hade han inte ens frågat efter oss. Han bara cyklar och cyklar...

Och så det mest underbara! De ringde från jobbet jag hade sökt, och är intresserade av mig till en annan tjänst. En tillsvidare på heltid. Städ och kök på en förskola. Jag ska på intervjuv på tisdag. Håll alla tummar för att jag får det!
Då blir det bye bye hotellet! Bye bye arbetsförmedling och akassa! Och välkommen fasta arbetstider och lediga helger! Välkommen månadslön och kortare resväg! Kan det bli bättre just nu? *dansar lite*

Fabian har hittat på ett nytt ord. "Dusa". Ett kombinationsord för att dammsuga och klippa gräset. En av grannarna, tillika områdets trädgårdsmästare går utanför med en grästrimmer. Fabian står i fönstret och ropar "Kolajs (Nikolaj's) pappa dusar gäset!" Mycket spännande tydligen...

I eftermiddags ska barnen och jag till mina päron. Ryno kommer dit efter jobbet. Liten mini semester i Mölnlycke.
Kanske borde gå och väcka min sömntuta till dotter snart. Klockan är snart 10.

♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0